Salvest
on Eesti juhtiv toidutööstusettevõte, mis on tegutsenud turul juba üle 70
aasta. Viimaste aastate jooksul on ettevõte oma IT süsteeme ja protsesse
märkimisväärselt parandanud, milles on suureks abiks olnud majaväline IT
partner Softsystems.
Küsisime Salvesti tegevjuhilt Triin Kõrgmaalt tagasisidet
senise koostöö kohta.
Salvesti
koostöö Softsystemsiga algas 2020. aasta märtsis, mil koroona pandeemia koos IT
juhi lahkumisega pani Salvesti IT osakonna proovile. „Meie toonane IT juht
lahkus ja olime ülemineku faasis, kus oli vaja leida kiiresti partner, kes
aitaks toetada erinevaid IT valdkondi,” meenutab Kõrgmaa. Oluliseks märksõnaks
oli IT süsteemide töökindluse tagamine ning nii võetigi vastu otsus minna üle
välise IT partneri peale.
Kompleksne ja kvaliteetne teenus
Softsystems pakub Salvestile terviklahendusi, mis hõlmavad majandustarkvara peakasutaja teenust, IT infrastruktuuri ja kasutajatoe teenust. Kõrgmaa sõnul on majavälise IT partneri puhul üheks suurimaks kasuteguriks see, et Softsystemsi meeskond teenindab erinevaid ettevõtteid, mistõttu omavad nad laia kogemustebaasi ja oskusi pakkuda ettevõttetele parimaid lahendusi ning praktikaid. "Nende töö on tõhus ja kvaliteetne,“ ütleb ta.
Kõrgmaa
nendib, et Softsystems aitab neil juhtida igapäevaseid tootmis- ja
logistikaprotsesse toetavaid IT lahendusi ning toetab ka keeruliste süsteemide
liidestusi. „See on olnud äärmiselt vajalik, sest meie tootmisprotsessid on
tooraine hooajalisusest tulenevalt komplekssemad kui klassikalistes
toiduettevõtetes,” selgitab Kõrgmaa.
Järjepidevuse tagamine
Salvesti jaoks on oluline ka järjepidevuse tagamine, sest kaubaväljastus toimub iga päev, olgu selleks kasvõi jõululaupäev. „Softsystems tagab, et süsteemid töötavad pidevalt ning abi on tagatud ka ajakriitilistes kriisiolukordades,“ räägib Kõrgmaa.
IT-süsteemide katkematu töö on tänapäeva ettevõtluses ülioluline, kuid majasisese IT-meeskonna puhul võib tekkida olukordi, kus töötajate haigus või puhkus toob kaasa teenuste katkestusi või vajaduse asendusteks. "Välise teenusepakkuja abil suudame tagada, et meie IT-süsteemid toimivad sujuvalt isegi siis, kui meie enda töötajad on eemal," selgitab Kõrgmaa.
Kõrgmaa jagas ka mõningaid väljakutseid, mida ettevõte on IT-süsteemide osas pidanud aastate jooksul lahendama.
Üks
suuremaid probleeme tekkis ehitustööde käigus, kui ekskavaator lõikas läbi
maa-aluse kaabli, mis viis kogu tehase elektri- ja IT-süsteemid ajutiselt
rivist välja. "Sellised juhtumid näitavad, kui oluline on kindel ja
kiiresti reageeriv IT-partner, kes aitab kriisiolukordades taastada süsteemid
ja minimeerida seisakud. Saame Softsystemsi professionaalsele ja kiirele abile
alati kindlad olla,“ kiidab ta.
Osa tiimist
Kõrgmaa toob välja, et Softsystemsi meeskonnast on saanud Salvesti tiimi laiendatud osa. „Nendega on lihtne ja mugav suhelda, nad on abivalmid ja sõbralikud. Neil on lausa oma väike kontor Salvestis ning nad on muutunud meie tiimi lahutamatuks osaks,“ tõdeb ta.
Softsystems
pole Kõrgmaa sõnul Salvestile mitte ainult tehniline tugi, vaid nad mõtlevad ka
proaktiivselt kaasa, kuidas Salvesti IT süsteeme veelgi paremaks teha. „Nad on
meid koolitanud, aidanud paremini kirjeldada meie vajadusi ja tihtipeale
esitanud kriitilisi küsimusi enne projektide elluviimisi. See näitab nende
professionaalsust ja hoolivust. Tänaseks oleme saavutanud hea sünergia, kus
mõistame üksteist ja suudame koos areneda,“ lisab ta.
Soovitab ka teistele
Kõrgmaa soovitab Softsystemsi IT teenuseid ka teistele ettevõtetele, sest nende tugevuseks on kvaliteetse ja kompleksse teenuse kasutamine koos personaalse ja paindliku lähenemisega.
Softsystems teenuste kasutamine annab Kõrgmaa sõnul ettevõttele hingerahu ning võimaluse keskenduda oma põhitegevusele, teades, et IT-toimingud on usaldusväärselt hallatud ja kontrolli all.